Klasa 1A zdobywa Warszawę

WYCIECZKA DO WARSZAWY

4 – 6 maja 2015

Poniedziałek, 4 maja, godzina 5 rano. Tłum na parkingu, walizki różnej wielkości poustawiane w rządkach. Niektórzy już gotowi do działania, inni jeszcze pogrążeni w półśnie niemalże zasypiali na stojąco. Pomachaliśmy rodzicom na pożegnanie i zniknęliśmy za zakrętem. Co może być lepszego od rozweselonej i do tego całkiem sporej grupy gimnazjalistów w jednym autokarze? 🙂 Na szczęście byli z nami wyjątkowo cierpliwi opiekunowie: p. Joanna Gaweł, p. Justyna Zuziak i p. Grzegorz Natanek.

Początek okazał się zapowiedzią dobrej zabawy i udanego wyjazdu. Po ok. pięciu godzinach jazdy, którą każdy spędził tak, jak lubi, dotarliśmy do celu naszej podróży. Stolica powitała nas ciepło, aczkolwiek bezsłonecznie. Emocje wzbudziły wszechobecne plakaty wyborcze, których naliczyliśmy imponującą ilość. Pierwszy punkt programu – Pałac Kultury i Nauki. Wjechaliśmy na taras widokowy, gdzie z wysokości 231 m mogliśmy podziwiać Warszawę. Wiatr we włosach, panorama miasta w tle – dla niektórych idealne warunki na serię zabawnych zdjęć. Potem, po krótkim spacerze, znaleźliśmy się w ciekawie urządzonej restauracji „Kameralna”. Każdy otrzymał garnek rosołu i słynny już schabowy (który, notabene, towarzyszył nam wiernie do końca wyjazdu). Najedzeni wyruszyliśmy w dalszą podróż. Zwiedzaliśmy Muzeum Historii Żydów Polskich, które okazało się być bardzo nowoczesne i interesujące. Nasza pani przewodnik zabrała nas potem do Teatru Żydowskiego, gdzie czekały nas warsztaty. Od pierwszej chwili aktor, p. Piotr Wiszniowski, który je prowadził, zjednał sobie wszystkich miłym uśmiechem i niecodzienną opowieścią. Mieliśmy okazję zobaczyć kulisy prawdziwego teatru i garderoby aktorów. Chętni mogli też wykazać się na scenie. Po tych atrakcjach zjedliśmy drugi obiad i spacerkiem dotarliśmy do hotelu Ibis, aby zakwaterować się w pokojach. Wieczorem mieliśmy czas wolny. 🙂

Dzień drugi rozpoczął się pysznym śniadankiem. Wypoczęci i najedzeni wsiedliśmy do autokaru i pojechaliśmy poznawać Park Łazienkowski. Tam czekała nas gra miejska. Zostaliśmy podzieleni na grupy i przez półtorej godziny biegaliśmy po parku i rozwiązywaliśmy zadania. Mieliśmy odnaleźć potrzebne informacje i miejsca, odegrać scenkę i namalować obrazek przedstawiający Pałac na Wodzie. Ci, którym udało się zdobyć najwięcej punktów, otrzymali nagrody. Należy zauważyć, że pogoda była piękna, a słońce niemiłosiernie grzało, więc nikogo nie powinien zdziwić fakt, że spora część grupy poszła kupić sobie zasłużone lody. Następnie zostaliśmy podzieleni na już zupełnie inne grupy i po kolei odwiedzaliśmy trzy miejsca. Jednym z nich był Fotoplastykon, gdzie podziwialiśmy zdjęcia Warszawy. Tuż obok znajdował się sklep z piernikami. Mało kto wiedział, że nie tylko Toruń znany jest ze swoich pierników. W stolicy również mogą pochwalić się tradycyjnie wyrabianymi smakołykami. My zaś mogliśmy sami ozdobić swoje i zabrać je do domu. Ostatnim punktem programu był sklep z pędzlami i szczotkami, gdzie właściciel opowiadał nam o sposobie ich wytwarzania i ich przeznaczeniu. Obiad zjedliśmy w tzw. ,,Pierogarni”, gdzie mogliśmy spróbować różnych rodzajów pierogów. Najedzeni wybraliśmy się z przewodnikiem na miły spacer po Starym Mieście. Widzieliśmy między innymi Pałac Królewski, urokliwe kamienice odrestaurowane po wojnie i Kolumnę Zygmuntowską. Po tym wszystkim udaliśmy się do hotelu, aby zjeść kolację i przygotować się do wyjścia na spektakl w Teatrze Roma. Wieczór spędziliśmy właśnie tam, oglądając zabawny i niezwykle efektowny musical zatytułowany ,,Mamma Mia”. Przepiękna scenografia, świetna muzyka i wspaniałe występy wokalne niektórych z nas wprost podrywały z miejsc.

Ostatni dzień wycieczki rozpoczął się od zwiedzania Warszawy zabytkowym autobusem – ogórkiem – najpierw oglądaliśmy stare, warszawskie kamienice, pamiętające czasy II wojny światowej i spacerowaliśmy po urokliwych uliczkach, odkrywaliśmy sekrety architektoniczne powojennej i współczesnej Warszawy. Byliśmy też na Stadionie Narodowym, gdzie mogliśmy zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia. Kolejnym punktem programu było Muzeum ,,Czar PRL – u ”, w którym znajdują się zbiory pamiątek po tym okresie i używane wówczas przedmioty. Wszyscy byli już trochę głodni, więc poszliśmy do restauracji „Warszawa Wschodnia”, należącej do Mateusza Gesslera, gdzie zjedliśmy obiad. Na sam koniec udaliśmy się do Muzeum Neonów, gdzie mogliśmy oglądać neonowe szyldy, z których każdy miał inną historię. Po tym wszystkim wsiedliśmy do autokaru i ruszyliśmy w drogę powrotną do Krakowa.

Wycieczkę do Warszawy będziemy wspominać bardzo dobrze. Spędziliśmy tam razem wiele miłych chwil i zobaczyliśmy sporo ciekawych miejsc. Mieliśmy okazję lepiej się poznać i zintegrować. Żałujemy tylko, że wyjazd nie trwał dłużej i liczymy na następny :)!

Zuzanna Wilczyńska

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć!